دورمی باکس

دورمی باکس | بهترین دوست دانشجو

دورمی باکس

دورمی باکس | بهترین دوست دانشجو

بهترین های دنیای دانشجویی را با ما تجربه کنید و به مشکلاتش لبخند بزنید.

  • ۰
  • ۰

اول: یک شروع خوب داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم برای یک شروع خوب سه روز پشت سر هم تمام فعالیت های جانبی را تعطیل کنید سعی کنید سه روز تلفن همراه خود را خاموش کرده، ایمیل چک نکنید، از کامپیوتر استفاده نکنید، حتی الامکان در منزل یا خوابگاه بمانید و روابط اجتماعی خود را در این سه روز به حداقل ممکن کاهش دهید. فقط در کلاس های درس شرکت کنید و مطالعه نمایید ، درباره موفقیت در دانشگاه، معرفی دانشگاه یا موارد دیگر.تلویزیون نگاه نکنید و به دیگران قاطعانه نه بگویید بهانه نیاورید به جای فکر کردن به این که این سه روز را انجام دهید یا ندهید شروع کنید به خود بگوید فقط سه روز است، تجربه کنید. دانشجویان زیادی این کار را تجربه کردند و نتایج خوبی را گزارش کرده‌اند این سه روز باعث می شود کارهای عقب افتاده و فعالیت درسی به تعویق افتاده جبران شوند و به سمت موفقیت در دانشگاه حرکت کنید. کافیست فقط آن را تجربه کنید تجربه خود را از این سه روز یادداشت کنید.


 دوم: خوابتان را ثابت کنید مهمترین گام عملی در جهت برنامه ریزی و مدیریت زمان و رسیدن به موفقیت در دانشگاه ثابت کردن وقت خواب است اگر خواب ثابت نباشد امکان برنامه ریزی وجود ندارد در یک بررسی روی ۷۰ فرد موفق نتایج نشان داد که این افراد هم خواب تقریباً ثابتی داشتند و هم در ساعت خاصی می‌خوابیدند و بیدار می شدند. از سوی دیگر این افراد کمتر در روز می خوابیدند با توجه به شرایط زندگی یکی از این ساعات خواب را انتخاب کنید ایده آل آن است که ده شب بخوابیم و پنج صبح بیدار شویم اما شاید با شکل زندگی امروزی کمتر امکان تحقیق به این ایده آل وجود دارد پس وقت مناسب خواب خود را تعیین کنید اگر شما قبل از هشت شب شام بخورید و فرضا ساعت ۱۲:۰۰ وقت خواب تان را تنظیم کرده باشید ۴ ساعت وقت مفید برای فعالیت های دانشگاهی خواهید داشت. صبحانه قبل از ساعت ۸ صبح باعث ایجاد انرژی می‌شود.


 سوم: نماز اول وقت بخوانید، نماز اول وقت باعث می شود تا قبل از هر نماز سعی کنید کارهایتان را به سرانجام برسانید و سرعت انجام کار افزایش پیدا کند ثابت کردن وقت کار های ثابت یکی از اصول مدیریت زمان و برنامه ریزی است.


 چهارم: سعی کنید وقت تغذیه را نیز ثابت کنید ترجیحا صبحانه حتما و قبل از ۷ صبح می شود وشام قبل از هشت شب تجربه نشان میدهد افراد برنامه های شب را با شام تنظیم می کنند، تا شام نخورند برنامه‌های خود را اجرا نمی کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد زیادی از دانشجویان صبحانه را جدی تلقی نمی کنند و میل چندانی برای صبحانه خوردن ندارند.


 پنجم: برای تداوم در برنامه ریزی سعی کنید فعالیت بدنی روزانه داشته باشید. مهم ترین زمان انجام فعالیت بدنی بین ۴ عصر تا ۸ شب می باشد. فعالیت بدنی را ارزان انتخاب کنید بدین معنی که بتوان هر جا در خوابگاه منزل و غیره انجام داد. طناب زدن، ایروبیک، پیاده روی سریع، پیشنهادات خوبی هستند انجام فعالیت بدنی کمک شایانی به اجرای برنامه می کند.


 ششم: چندروز خودپایی وقت انجام دهید. حدود چهار روز خود را زیر نظر بگیرید فعالیت هایی را که از بیداری تا خواب انجام می دهید در یک جدول یادداشت کنید راهزنان وقت خود را کشف کنید و کشف کنید که با توجه به هدف چقدر وقت تلف شده و چقدر وقت مفید بوده.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی