دورمی باکس

دورمی باکس | بهترین دوست دانشجو

دورمی باکس

دورمی باکس | بهترین دوست دانشجو

بهترین های دنیای دانشجویی را با ما تجربه کنید و به مشکلاتش لبخند بزنید.

  • ۰
  • ۰

زودتر برای ورود به دفترکار آماده شوید:

 

تجربه نشان می‌دهد دانشجویان از بدو ورود به دانشگاه برنامه مشخصی برای ورود به دنیای کار یا کارآفرینی ندارند بیشتر آنها این تفکر را دارند که ابتدا به موفقیت در دانشگاه برسند و در آینده در یک زمینه مرتبط با رشته تحصیلی خود وارد دنیای کار می شوند. این وضعیت معمولاً تا پایان سال دوم دانشگاه ادامه پیدا می‌کند. از سال سوم دانشگاه دانشجویان به این مسئله فکر می کنند که در بازار کار چه فرصت های شغلی مرتبط با رشته در انتظار آنهاست.  سال چهارم این دغدغه بیشتر می‌شود و دانشجو به این نتیجه میرسند که اگر مرتبط با رشته تحصیلی شغلی پیدا نکرد سراغ کارهای دیگر بروند و این مقارن با فارغ التحصیلی دانشجو می باشد. اگر دانشجویان این نتیجه‌گیری را سال اول دبیرستان داشته باشند زودتر و راحت تر می توانند وارد بازار کار شوند.

 

 کار، شغل ، حرفه واژه ای متفاوتند ، شما به دنبال کدام هستید؟

 

 برخی متخصصان مشاوره شغلی با شواهد تحقیقی معتقدند اگر فردی دنبال کار باشد حتی در اوج بحران های اقتصادی و بیکاری می تواند کار پیدا کند. این متخصصان حتی پیش بینی می کنند فرد چه رفتارهایی داشته باشد، در چه فاصله زمانی به کار دست پیدا می‌کند. نتایج چند پژوهش نشان می‌دهد اگر فرد سه ماه به شدت دنبال کار بگردد کار پیدا خواهد کرد اینان معتقدند جوینده کار را یابنده کار می باشد. اما منظور از کار چیست؟ هر فعالیت قانونی و مشروع که مستلزم صرف انرژی باشد و در اثر آن فرد خستگی فکری و جسمی پیدا کرده و نیازمند استراحت باشد و در برابر انجام آن کالا یا خدمات و دستمزدی دریافت شود کار است. یکی از مشکلات مرتبط با بیکاری در جامعه ما فقدان تفکر کار نیازمند تخصص خاصی نمی‌باشد. داشتن مهارت‌های عمومی معمولی مثل رانندگی، تایپ، توانایی انجام کارهایی که فقط کمی به قدرت بدنی نیازمند هستند. مثل خدمات ساختمانی ساده یا فروشندگی پاره وقت با پیک موتوری نمونه هایی از مصداق های کار می‌باشند. با انجام این کارهای ساده میتوانید پول لازم برای خرید دانشجویی خود را فراهم کنید.

 

 

 شغل چیست؟ بیشتر دانشجویان به دنبال شغل هستند.

 

 شغل موقعیت های شبیه به هم است که تصدی آن مستلزم داشتن شرایطی است و فرد باید صلاحیتهای خاصی داشته باشد اگر شما دانشجوی رشته مهندسی عمران هستید و اینگونه فکر می کنید که بعد از اتمام تحصیلات ناظر فنی یک ساختمان باشید یا دفتر نقشه کشی و طراحی ساختمان تاسیس کنید به دنبال شغل هستید اما اگر ضمن اینکه برای چنین فعالیتی برنامه دارید به خود بگویید موقت هر کاری باشد انجام می‌دهم و اگر به سمت تخصص خود هم بروم خوب است. هم تفکر کار دارید هم تفکر شغل و در این صورت احتمال به دست آوردن کار بسیار زیاد افزایش میابد.

 

 حرفه چیست ؟ دنیای مشاغل در تسخیر افراد حرفه ای است

 

اگر فردی در اثر تلاش و پشتکار به شغلی علاقه مند شد و قصد ترک و تغییر آن را نداشته و به خوبی و با علاقه از عهده وظایف آن برآیند صاحب حرفه است .پروفسور سمیعی در جراحی مغز دکتر خدادوستان جراح چشم و عادل فردوسی پور نمونه ای از افراد حرفه ای هستند. البته صدهاهزار افراد حرفه ای گمنام هم وجود دارند. به دانشجویان توصیه می‌شود از سال اول دانشگاه فرآیند کار کردن پیدا کردن کار را شروع کنید و بعد به شغل و حرفه بیاندیشند.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی